Salut > Salut | Vraag en antwoord

Veelgestelde vragen

Het (rouw)kaart ontwerpen

Bestellen

Verzending en levering

Enveloppen

Postzegels

 

 

Kan ik mijn kaart nog aanpassen?

Zolang u nog niet besteld heeft kunt u uw kaart aanpassen. In de eigen collectie kunt u zoveel kaarten opslaan als u wilt en ook zo vaak veranderen als u wilt. Heeft u al besteld en helaas een fout gemaakt? Bel ons zo snel mogelijk op 085 - 743 07 65 en we helpen bij een passende oplossing.

 

Ik kom er niet uit met de kaarten editor. Kunnen jullie mijn kaart aanpassen?

Komt u er zelf niet uit? U kunt mailen of bellen naar onze studio, zij helpen u graag verder! Mail: info@salut.nl, of bel 085 - 743 07 65. Tip: onze website en de kaarten editor werken het beste in de browsers Chrome of Firefox.

Kan ik ook een ander lettertype kiezen?

In onze kaarten editor staan meerdere lettertypes waar u een keuze uit kunt maken. 

 

Kan ik een eigen afbeelding gebruiken?

Jazeker! U kunt bij het tabblad "afbeelding en versieringen" in de editor via de knop "voeg foto toe" een eigen afbeelding of foto uploaden.
Tip: heeft u de afbeelding zelf op internet gevonden? Controleer of u de afbeelding ook mag gebruiken. Salut is niet aansprakelijk als er afbeeldingen worden gebruikt waarvan de rechten bij iemand anders liggen. De afbeeldingen in onze kaarten editor zijn wel vrij te gebruiken.

 

Tot hoe laat kan ik mijn kaart bestellen?

Alle kaarten die voor 18.00 uur besteld zijn, worden dezelfde werkdag nog gedrukt en verstuurd. Pakketten (bestellingen van 20 stuks of meer) ontvangt u de volgende werkdag of op zaterdag als u op vrijdag heeft besteld. In het weekend worden pakketbestellingen op zondag gedrukt en maandag geleverd. Kleine bestellingen gaan met de reguliere post mee, deze worden - mits op werkdagen besteld - meestal binnen 24 uur bezorgd. Dit kan eventueel iets langer duren, afhankelijk van de snelheid van PostNL.

 

Kan ik vanuit het buitenland bij Salut bestellen?

Natuurlijk kunt u ook vanuit een ander land dan Nederland bij Salut bestellen. Voor andere landen dan België komen hier wel extra verzendkosten bij.

 

Wat kost een proefdruk?

De eerste proefdruk ontvangt u voor de prijs van €2,50. Daarna betaalt u de normale kaartprijs. Voor proefdrukken geldt dat de verzending gratis is!

 

Wat zijn de verzendkosten?

Woont u in Nederland of België? Dan is de standaard pakketverzending, geleverd in de loop van de dag, geheel gratis. Ook voor proefdrukken worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Wilt u de pakketbestelling buiten Nederland of België laten bezorgen, dan rekenen wij extra verzendkosten. Deze kosten zijn afhankelijk van het bezorgadres.

Direct aan geadresseerden versturen

Per geadresseerde zijn de kosten € 1,40 (exclusief drukkosten). Deze prijs is als volgt opgebouwd:
- Postzegel (frankeerkosten Nederland tot 20 gram € 0,83)
- Kaart in envelop steken
- Etiket printen en plakken op de envelop
- Enveloppen insteken in speciale rouwverzending envelop.

 

Mijn kaarten zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL. Als de kaarten op tijd besteld zijn, maar niet binnen de verwachte levertijd zijn ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer (085) 743 07 65. Wij gaan dan gelijk achter het pakketje aan om ervoor te zorgen dat het alsnog zo snel mogelijk geleverd wordt.

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle kaartbestellingen op Salut zijn maatwerk, elk bestelde kaart wordt speciaal voor u gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen, u kunt de kaartbestelling niet retour sturen.

Alleen voor standaardproducten (geen maatwerk) in onze webshop geldt het herroepingsrecht. U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen." 2] Graag het retouradres vermelden in bovengenoemde tekst en een link opnemen naar het modelformulier voor herroeping.

Salut garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

 

Ik woon in België. Gelden daar speciale levertijden voor?

Wanneer u in België woont, gelden er voor het verzenden van de proefdruk en kleine bestellingen net iets andere levertijden.

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaarten

Komt u uit België en doet u een kleine bestelling onder de 20 kaarten of bestelt u een proefdruk? Dan wordt de bestelling binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer u de bestelling vóór 15.00 uur doet, worden de kaarten dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL levert de bestelling over aan bpost, die de kaarten binnen 5 werkdagen aflevert. Wij kunnen de snelheid van het leverproces helaas niet beïnvloeden.

Bestellingen met meer dan 20 kaarten

Klanten uit België die een bestelling van meer dan 20 kaarten doen, kunnen hun bestelling binnen 1 werkdag verwachten. Kaarten die vóór 18.00 uur besteld worden, worden dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dit houdt in dat wij de kaarten aan de pakketdienst van PostNL leveren. In Belgie wordt dit overgedragen aan bpost. Normaal gesproken heeft u het pakket met de kaarten de volgende werkdag in huis.

 

Kan ik de enveloppen vooraf bestellen?

Ja hoor, u kunt de enveloppen hier alvast bestellen. U betaald geen extra kosten.

 

Welke enveloppen zitten er bij de kaarten?

U kunt voor de enveloppen kiezen uit een 13 verschillende kleuren plus een witte en biotop envelop met rouwrand. Het is geen verplichting om enveloppen bij de kaarten te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wilt u een andere kleur envelop dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn en deze een langere levertijd hebben. Uiteraard informeren wij u hierover vooraf.

 

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. U kunt bij het postkantoor speciale rouwzegels kopen.

 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaart?

Voor deze vraag verwijzen we u door naar de website van PostNL: hier kunt u precies zien hoeveel postzegels op envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor rouwkaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij er extra post wordt toegevoegd in de envelop.


Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: